Vybraný příspěvek

Drobný výklad pravidel

V průběhu uplynulých let krystalizovalo desatero klanu Šemíků, které bych rád okomentoval. Pravidla "od Adama" začala vznikat me...

středa 26. září 2012

Rok se sešel s rokem

Minulý rok v září jsme se poprvé sešli v samém středu republiky. Bylo to nedaleko od míst, kde lidé se jménem Šemík žili prokazatelně již kolem roku 1650.

Nyní v září je o další tisíc zobrazení více
Už více jak rok se na tomto webu zkouším podělit o pocit, že minulost může být živou historií, že vědomí rodinných kořenů přináší naději do časů budoucích.
To úsilí, kdy zjišťujete na internetu nebo přímo v archivech stopy po předcích a štěstí, když objevíte vlastnoruční podpis praprapradědy; k nezaplacení. To dobrodružství, když si představujete konkrétní historická období a život tehdejších lidí; životy lidí neprivilegovaných.

A teď si představte kopec, ze kterého vystupují z několika tunelů žijící příslušníci jednotlivých rodin. S pomocí slabého  světla jsme se dostali v historii někam doprostřed kopce. Z druhé strany vstupuje do jednoho tunelu Adam Šemík se svou rodinou. A chybí prozkoumat jedno století. Konkrétně období 1694 až 1770. A tam toho "světla" už opravdu není mnoho. První matriční kniha křtů, svateb a pohřbů vedená na smrdovské faře přečkala až do dnešních dnů. V šedesátých letech minulého století ovšem byla v dezolátním stavu. Dnes je ale opět v archivu k dispozici pro badatele. Není zatím digitalizovaná a dostupná na internetu. K tomu by mělo dojít snad příští rok.

Počítám, že mi bude trvat více jak rok, než tuto matriku prozkoumám. Protože ale informací v době před rokem 1770 není tolik jako v pozdějších letech, mohu snadno v pátrání uvíznout. V té době se ještě nezapisovala stálá příjmení a v matrikách také ještě nebyla čísla popisná domů.
Jestliže jsou mezi námi tací, kteří by rádi viděli spojení Adama s rodovými liniemi navazujícími po roce 1770 dříve, je tu možnost. Tou možností je oslovení profesionálního badatele, který by za rozumnou cenu dokázal přinést výsledky již na náš příští sraz.
A to se dostávám k závěru dnešního příspěvku. Z rozhovorů s vámi a z ankety vychází, že se nechceme scházet každý rok na jednom místě. Abychom příští rok mohli směrovat k dalšímu setkání, potřebujeme znát místo a čas. Dejte mi vědět, kde byste se chtěli příští rok sejít. Počítám, že bychom si mohli do konce tohoto roku vybrat jednu ze tří až čtyř možností. Datum III. srazu klanu Šemíků si dovolím stanovit na 5. května 2013.

3 komentáře:

  1. Dobrý den, byť nejsem ze Šemíků,jsem moc ráda, že jsem Vás objevila a kochám se tady, neb si také ráda pohrávám s rodokmenem, pátrám v historii své rodiny, jen tak,pro zábavu a radost,(někdy je to ale docela dřina:-). Nicméně, baví mě to, jsem někde v sedmnáctém století, a tady jsem našla takovou spřízněnou duši,tak k Vám, s dovolením, budu ráda chodit na návštěvu, mohu -li?

    OdpovědětVymazat
  2. Vítejte. Díky Vám a vaší rejce jsem se sešel U Prstenu s paní Holou. Předchozí věta bude pro nezasvěcené poněkud záhadná, ale paní Holá je sestřenicí mého táty a já to jen tušil.
    Užívejte si volných dnů...

    OdpovědětVymazat
  3. Nu tuto zásadní informaci jsem úplně prošvihla. To mě nesmírně těší, že jste se se sešli. Pravdou je, že i já jsem při tvorbě rodokmenu nacházela příbuzné někdy i neobvyklou cestou, tak vím, že je to vždycky vzrušující objev. Omlouvám se za pozdní reakci,a příště budu pozornější. Jsem ale ráda, že jste se našli:-) Příjemné další hledání a krásné dny:-)

    OdpovědětVymazat