Vybraný příspěvek

Drobný výklad pravidel

V průběhu uplynulých let krystalizovalo desatero klanu Šemíků, které bych rád okomentoval. Pravidla "od Adama" začala vznikat me...

neděle 8. června 2014

Indexy

Při zpáteční cestě z našeho setkání, už to je měsíc, jsme to vzali přes Světlou a Sázavku, tedy Smrdov. Byl jsem domluven s místními, že mi půjčí knihy se seznamy narození a pohřbů. Trochu jsem tušil, co by to mohlo být, a při pohledu na inventární seznam matrik v Zámrsku to je jasné.
Index zemřelých
Měl jsem v ruce, v oblastním archivu chybějící, index zemřelých z let 1847 - 1892 a index narozených mezi roky 1844 a 1884. Kniha s indexem zemřelých pokrývá právě jednu matriku sign. 6014. U narozených je seznam přiřazen dvěma kompletním knihám matrik (1844-1867 a 1863-1883) a prvnímu roku z matriky narozených 1883-1902.

Obě knihy byly kdysi zachráněny z kompostu na hřbitově, kam je kdosi při "úklidu" fary vyhodil. Index narozených je v poměrně dobrém stavu, ale index zemřelých je na tom hůř.
Index narozených

Snad by stálo za to kompletně knihy ofotit. To by ale znamenalo, věnovat tomu čas a úsilí. A to dnes málokdo udělá zadarmo. Po týdnu jsem knihy s díky vrátil. Sice až na jednotlivosti jsem už data o narození měl ze Zámrsku, u zemřelých jsem však měl možnost doplnit v rodokmenu více mezer.

Žádné komentáře:

Okomentovat