Vybraný příspěvek

Drobný výklad pravidel

V průběhu uplynulých let krystalizovalo desatero klanu Šemíků, které bych rád okomentoval. Pravidla "od Adama" začala vznikat me...

neděle 22. prosince 2019

Pátrání s Matějem Kopeckým

V červnu letošního roku jsem obdržel následující zprávu: Mám info o zraněném Šemíkovi. Není to můj František Šemík (*1880). Ten byl v 13. polním pluku lesních myslivců. Tohle bude František Šemík z Malína, který je od Sedlce vzdálen cca 4 kilometry. V tom roce žili Šemíkovi i tam. Už jsem jejich větev zkoumal. Též to byli František a Marie Šemíkovi, vrstevníci mých předků. Svatbu měli o rok později než můj František s Marii. Jedná se o větev ze Světlé. Další Šemíkovi žili ve Vrdech, trochu jsem se na ně díval, ale ještě moc ne.
František Šemík (*1874) - v říjnu 1916 raněn
To Matěj Kopecký reagoval na můj dotaz k záznamu o ztrátách v rakouské armádě z roku 1916. Tedy z doby 1. světové války. František Šemík z Malína byl skutečně jiným Františkem, než byl jeho prapraděda. Byl o šest let starší a pocházel ze Světlé nad Sázavou. Svatbu měl v roce 1898. Tedy o sedm let dříve než druhý František Šemík. V té době již žili obě rodiny v Sedlci nedaleko od sebe v blízkosti tabákové továrny. Právě v c. k. tabákové továrně patrně pracovali oba Františkové i s manželkami, pokud tyto nebyly doma s dětmi. Tak to šlo až do Velké války. Ještě před tím ale došlo k události, které se účastnil jeden z Františků. V roce 1913 byl František Šemík účastníkem potyčky, o které jsem psal předloni. Za 1. světové války jeden František sloužil u LstB (Landsturm Bataillon) - tedy u domobraneckému praporu č. 83 ve 2. kompanii. Druhý František nastoupil k 13. polnímu pluku lesních myslivců.
zemřela Anna Šemíková z Dolních Bučic
Poválečné osudy známe jen u mladšího Františka Šemíka. O tom starším víme pouze, že měl s Františkou Šemíkovou, rozenou Mráčkovou, dvě dcery a syna, který zemřel jen několik měsíců po porodu.
Matěj Kopecký mě upozornil ještě na jedny Šemíkovi ve Vrdech, přesněji v jejich části Dolní Bučice. V srpnu 1849 se sem ve svých 39 letech přiženil zedník a vysloužilý voják Václav Šemík z Ovesné Lhoty. Tak toto je poslední letošní příspěvek. Chtěl bych tímto poděkovat všem, kteří mi letos pomohli. Zítra zveřejním aktuální rozrod klanu Šemíků. Je v něm bez pěti celých 800 osob. Najdete se tam? Víte, že je možné cokoli doplnit nebo opravit? Napište mi. 

Žádné komentáře:

Okomentovat