Vybraný příspěvek

Drobný výklad pravidel

V průběhu uplynulých let krystalizovalo desatero klanu Šemíků, které bych rád okomentoval. Pravidla "od Adama" začala vznikat me...

sobota 14. listopadu 2020

Listopadové vzpomínky

V době vrcholící druhé vlny pandemické infekční choroby, která vykolejila běžný život mnoha lidem nejen v České republice, máme za sebou období, kdy jsme jako každý rok vzpomínali na naše zemřelé. Letos se ale o Dušičkách smrt připomněla s větší intenzitou než jiné roky.
Most
Já - a věřím, že to tak mají i mnozí jiní rodopisci a genealogové - využívám každou možnost návštěvy hřbitovů v místech, kam se při cestování dostanu. Letos v létě jsem při návštěvě kraje pod Krušnými horami projížděl Chlumčany. Na hrobě rodin Jandů a Šemíků se ve skříňce pro svíčky usadily vosy. Jejich hnízdo viditelné za sklem naznačuje, že tento hrob není navštěvován často. Při stejné cestě jsem byl v Mostě. Tamní hřbitov se nachází v blízkosti přestěhovaného gotického kostela. Jaroslav Šemík tu je uložen od roku 2015. Cestu na sever, kdy jsem pracovně navštívil Děčínsko, využívám k návštěvě rodin Šemíků.
Prysk
Kromě vzorků DNA jsem si odvezl vzpomínku na návštěvu hřbitova v Prysku. Starý hrob zdědili Šemíkovi po rodině Fürtigů.
Žijeme v době, kdy se vlivem epidemie cokoli plánuje s velkou mírou nejistoty. Přesto připomínám, že příští rok to bude deset let, co se sešli jmenovci s příjmením Šemík poprvé. Tehdy jsme ještě nevěděli, že jsme vlastně všichni příbuzní. Po dohodě s kandidátem na převzetí Adamovy radlice vyhlašuji tímto přípravy na setkání klanu Šemíků v roce 2021. Dříve, než určíme přesný termín, pojďme vybrat místo. Dávám na výběr ze dvou možností:

Číhošť nebo Neumětely?
Napiště mi, pro které místo jste, případně navrhněte jiné. Můžete také svoje tipy na místo uvádět na Srazovník, kde lze při výběru termínu diskutovat i o možné lokaci srazu. Dávám na rozmyšlenou do konce roku. Buďte zdrávi a posílejte mi dobré zprávy.

Žádné komentáře:

Okomentovat