Vybraný příspěvek

Drobný výklad pravidel

V průběhu uplynulých let krystalizovalo desatero klanu Šemíků, které bych rád okomentoval. Pravidla "od Adama" začala vznikat me...

neděle 12. května 2019

Sejdeme se v sobotu

Nadešla doba splnit si přání, o kterých jsem psal na začátku roku. S panem Doležálkem (hrobník) a panem Bártou (starosta) jsem domluvil, že se v sobotu 18. května dopoledne pokusíme zjistit, zda hrob Jana Šemíka skrývá náhrobek, který je zachycen na staré fotografii.
Fotografie náhrobku, dnes nezvěstného
Jan Šemík byl první, kterého jsem zaznamenal do programu Ancestry. Můj prapraděda. Propojení jeho, posledního hospodařícího Šemíka ve Smrdově, s Adamem Šemíkem, prvním smrdovským Šemíkem, mně trvalo několik let. Jan Šemík se narodil v roce 1849. V červnu to bude 170 let. Pohřben byl v květnu 1929. Tedy před 90 lety. Byl několik let starostou Smrdova a vzpomínka na něj, která byla vložena do místní kroniky, mě motivovala, abych založil i tyto stránky, abych pátral v archivech, abych se pokusil zorganizovat setkání žijících Šemíků.

Zvu na sobotní 10. hodinu dopolední rodáky, pamětníky ze Sázavky a okolí. S pomocí pana starosty se pokusíme odpovědět, kde jsou pohřbeni vaši předci. Šemíkovi mají na tomto hřbitově tři místa. Našel jsem hroby obou linií Šemíků z Ovesné Lhoty. Objevil jsem i místo, kde je pohřben bratr Jana.
Josef Šemík s Marií Koubskou a dcerou Annou Zadinovou
Jmenoval se Josef a je uložen v hrobě s manželkou Marií a dcerou Annou Zadinovou. Třetí bratr František je na hřbitově též, ale neznám místo.
Moje pozvání platí i pro případné zájemce o genetiku. Přivezu odběrné sady z projektu Genetika a příjmení. Přál bych si, aby se našel alespoň jeden zástupce z horních a jeden z dolních lhoteckých Šemíků, kteří by rozšířili řadu mužů účastnících se tohoto projektu. V projektu mohu zprostředkovat účast i mužům mimo náš klan Šemíků. Případní zájemci hlaste se v sobotu kolem desáté dopolední na hřbitově v Sázavce.

Předpokládané místo hrobu Jana Šemíka

Žádné komentáře:

Okomentovat