Vybraný příspěvek

Drobný výklad pravidel

V průběhu uplynulých let krystalizovalo desatero klanu Šemíků, které bych rád okomentoval. Pravidla "od Adama" začala vznikat me...

středa 7. září 2011

Už máme i Horymíra

Na začátku dnešního příspěvku se musím přiznat, že se profesně zabývám informační bezpečností, a tak se předem omlouvám za poučování, které uvedu na konci tohoto článku. Když jsem si před měsícem vymyslel na 17. září sraz Šemíků v Číhošti, potřeboval jsem vyhledat kontaktní informace, aby se o akci dovědělo co nejvíce lidí. A tak jsem začal hledat po internetu. Našel jsem pár emailů a pár telefonních čísel, ale opravdu vydatný zdroj informací je obchodní a živnostenský rejstřík. To byla první vlna, ve které jsem rozeslal dopisy.
Skutečně v pondělí 22. srpna se prudce zvýšil počet přístupů na tento web. Potom jsem si ještě s některými z vás poslal několik emailů a měl několik telefonních hovorů. Z toho, co dnes vím, představuji si, že rodová identita je držena trojkmenem. První má kořeny ve Světlé.
...jmenuji se xxx šemík, ročník xxx, můj otec jan šemík nar. 19.7.1887 ve Světlé nad Sázavou č.p. 68 v rodině Jana Šemíka, mistra krejčovského a matky Josefi rozené Bednářové z Budišova.
Přeji hodně úspěchů a naviděnou
Potomci jsou dnes v Železném Brodě, Praze, Liberci. Druhý kmen byl usazen celé 19. a začátek 20. st. ve Smrdově (dnešní Sázavce). I když v Sázavce už Šemíkovi nežijí, "výhonky" tohoto kmenu lze najít v Rozsochatci, Chotěboři, Havlíčkově Brodě, Pardubicích a Praze. Nejvíce jsou Šemíci zakořeněni v Ovesné Lhotě. Odtud byli v minulosti zaneseni do okolí Ústí nad Labem, Teplic, Prahy, Plzně, Tachova, Brna, ale i na Slovensko ku Žilině. A také do Prysku.
...na Váš dotaz rád odpovím, Horymír je můj synovec, neboť bratr xxx Šemík má smysl pro humor. Bohužel nikoho z ústecké větve neznáme.
Pro informaci zasílám dědův rodný list a několik stručných údajů.
Děda František se usadil v obci Prysk před rokem 1914, poté bojoval na balkánské frontě. Pak se oženil s Marií Furtigovou (v té době zde bylo 90% německého obyvatelstva). Společensky se poměrně angažoval - pokud vím, pomáhal zde založit dvě české školy.
Pracoval ve sklářské huti Fickl a spol. v Prysku jako huťmistr zhruba do konce 2. sv, války. Po válce dělal krátce starostu obce Prysk. V roce 1947 byl označen místním akčnín výborem NF za kolaboranta a bez jakéhokoli soudu (a pochopitelně důkazů) mu byl zkonfiskován majetek. Zemřel v roce 1967.
František Šemík se narodil 29. června 1888 v Ovesné Lhotě č. 43. Tam žil i jeho otec i děd, oba Josefové, koláři. Františkův kmotr byl František Šemík, čtvrtník z Ovesné Lhoty č. 15.
Pro Šemíky je typických pár křestních jmen: František, Josef, Jiří, Jan. Kromě Horymíra máme také Šárku, Martina, Oldřicha, Jitku, Karla, Lucii, Richarda...

Ještě minulý týden jsem odmítal využívat Facebook. Zjistil jsem ale, že to je druhý mocný zdroj kontaktů na Šemíky. A tak jsem rozeslal žádosti o přátelství. Výsledkem je druhá špička z 5. září na grafu výše.
Všem, kteří považovali moji snahu za obtěžování, spam a zásah do soukromí, se omlouvám. Na druhou stranu se divím, že je tak snadné na Facebooku získat identitu většiny uživatelů. Závěrem vám přeji, abyste se nestali bátory.

Žádné komentáře:

Okomentovat