Vybraný příspěvek

Drobný výklad pravidel

V průběhu uplynulých let krystalizovalo desatero klanu Šemíků, které bych rád okomentoval. Pravidla "od Adama" začala vznikat me...

úterý 5. února 2013

Olšanské hřbitovy

Olšanské hřbitovy, konečná stanice, prosíme vystupte. Tato slova můžete slyšet v tramvaji číslo 11. Před několika dny jsem nastoupil do městské hromadné dopravy, abych navštívil největší pražský hřbitov. Co mě k tomu přimělo?
Nedávno jsem zjistil, že na tomto webu někdo hledal Rudolfa Šemíka. Vyzkoušel jsem internetový vyhledávač a objevil jsem stránky czech.stonepics.com. Někdo v Kanadě nabízí fotografie ze hřbitova na Vyšehradě a z Olšanských hřbitovů. Najít na Olšanech konkrétní náhrobek není jednoduché. Téměř 50 hektarů pozemků obsahuje vlastně dvanáct hřbitovů pohromadě. Ale nyní ještě v teple domova hledám na kanadském webu. Není to úplně jednoduché, a tak zkouším vyhledávací google fígl: Šemík site:czech.stonepics.com. Výsledek?
Nalezeny 4 hroby. Poznamenám si jména a přibližnou lokalizaci. Rudolf Šemík (+1977), hřbitov VI, oddělení 5.; Richard (+1968) a Jan Šemík (+1937), hřbitov VI, odd. 7d; Karel Šemík (+1954), hřbitov IV, odd. 11.; Sláveček Šemík (+1952), hřbitov VIII, odd. 12.
S těmito informacemi vystupujeme na konečné tramvaje a vcházíme do překvapivě zelené oázy uprostřed města. 
Zatím netuším, odkud Jan Šemík (+9.11.1937) pocházel. Richard byl patrně jeho syn. Šemíkovi byli spřízněni s rodinou Křepelových. Jméno Křepela není obvyklé. To by mohlo pomoct při pátrání.
Hrob Rudolfa jsem nenašel, stejně jako náhrobek se jménem Slávečka. Neměl jsem už více času a lednové sychravé počasí také nepřálo.
Objevil jsem ale místo odpočinku Karla Šemíka a jeho manželky Marie, rozené Beránkové. Karel pocházel z Ovesné Lhoty. Původně jsem si myslel, že z č. 11, ale on se spíš narodil a dětství strávil na č. 35. Jeho otec Josef byl sedlákem půlníkem a nějaký čas v Ovesné Lhotě také starostou. S Marií, původem Cudlínovou, měli čtyři děti.

Dnešní psaní začalo Rudolfem a končíme Karlem. Třeba se někdo z potomků Rudolfa nebo Richarda ozve, tak jako na minulý příspěvek reagoval Vlastimil Šemík.
Ve Světlé nad Sázavou jsou na místním hřbitově dva hroby se jmény Šemíků na náhrobních kamenech. To mi řekla jedna ochotná úřednice na místním úřadě. Potomci světelských Šemíků žijí na různých místech v Čechách, ale i v zahraničí. Považoval bych  si za čest, kdybychom na květnovém srazu ve Světlé mohli přivítat Františka, Vladislava a Josepha - potomky krejčovského rodu ze Světlé.

Žádné komentáře:

Okomentovat